Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Monday, August 29, 2016

Tua sebelum waktunya

Kali ni saya menulis utk org yg biasa2 mcam saya. Bagi  anda yg luar biasa, hal ini mungkin biasa bg anda.

Pagi ni saya dengar lagu shila majid di radio. Entah berapa ratus kali dah dengar lagu ni. Sebenarnya saya bukanlah fav sgt dgn lagu ni. Biasa je.

Saya tak berapa suka sbb lagu ini takde kena mengena dgn saya langsung. Saya takde kawan yg hidupnya setiap hari pergi dan balik kerja dan hari minggu kwn dtg rumah berbual dan malamnya mrk ke disco.

Saya pernah masuk disco masa muda bersama kwn2 bujang. Bagi saya, disco ni tempat paling sesak dan paling serabut dlm dunia. Muzik hingar bingar sampai tak boleh nak bercakap. Org menari terkinja2 dan bagi saya mrk langsung tak faham seni muzik.

Malah sy agak hairan kenapa lagu ni jadi popular. Cuma pagi ni baru saya perasan lagu ni adalah satu nasihat yg agak bagus.

Dia suruh kita berubah. Jgn hidup gitu2 je. Pergi lah berjln ke negeri org... hongkong, paris, las vegas. Cuma dia guna contoh satu golongan yg ber-rutin begitu. Kita?

Tiba2 saya terfikir, bagus jugak klu saya ikut nasihat shila majid ni. Duit? Hmm.... klu nak berubah, kena lah berdoa dan berusaha. Bayangkan betapa sukarnya bagi org biasa macam saya kumpul duit dll utk ke las vegas. Tentu besar momentumnya nanti dan itulah namanya perubahan.

Insya-Allah saya berniat nak buat haji dulu thn dpn. Doakan saya bersama ibu dan isteri.

Cheguman.

Utk menerima mesej berkala spt ini sila save whatsapp saya +60194402211 dan send mesej 'assalamualaikum cheguman. saya nak join mesej motivasi'.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)