Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, June 22, 2008

cerminmuka: siaran 1

Artikal ini juga boleh dibaca di blog baru saya: cerminmuka.blogspot.com

Petang semalam aku hadir satu meeting yg agak m'bosankan. Apatah lagi aku cuma ahli biasa dalam persatuan tu. Tak banyak yang boleh kubantu.

Bagi mengisi masa lapang, kukeluarkan 'smartphone' (SP) ku. Aku menukar ketetapannya kepada 'senyap'. Jadi jika ada panggilan, ia tak mengganggu mesyuarat.

Kemudian aku buka 'note pad' SP tersebut. Jadi sepanjang mesyuarat selama hampir 2 jam tu, dapatlah aku siapkan satu artikal.

Dalam pada tu sesekali aku sempat juga melihat rakanku yang menjadi pengerusi berhempas pulas mengendalikan mesyuarat.

Pedulikanlah. Lagipun aku tengok dia pun tak pedulikan aku sangat. Sibuk menerangkan entah apa-apa.

Sebenarnya aku ada beberapa idea untuk dicadangkan. Namun entah kenapa rasa malas pulak. Tak kuasa aku nak bertengkar bila cadangan aku dipertikai nanti.
Lagipun kalau diterima, aku jugak yang kena laksanakan.

Akhirnya mesyuaratpun ditangguhkan. Aku segera bergegas keluar sebab belum solat zohor lagi. Tadi tak sempat. Mesyuarat mula jam 2 petang.

"Hai, tak kan tak minum dulu?" kawanku yang jadi pengerusi tadi menegur.
"Sori Ron. Aku belum solat." jawabku.

Malam itu kucapai "SP"ku untuk membuat panggilan. Rupa-rupanya ada 5 sms dan 3 panggilan tak dijawab yang tidak kusedari. Rupanya aku lupa menukar ketetapan kepada 'normal' selepas mesyuarat siang tadi.

Kubuka satu sms, dr Harun:
"Man, kau marah aku ke? Mesy tadi langsung tak ambik bahagian. Asyik dgn sms je.."

Aku terkedu. Harun dah salah sangka. Malah sms tadi pun belum kujawab.
Hari ni aku dah lukakan hati seorang teman.
Padahal aku yg cadangkan dia jadi pengerusi dulu.

Ok lah. Aku nak reply sms Harun dulu. Nak minta maaf. Lain kali aku akan tumpu perhatian pada mesyuarat. Aku akan simpan hp dan beri sokongan pada persatuan kami tu.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)